10 Nisan 2009 Cuma

KENE BURDAYIM!

Dün akşam üstü köpeğimi veterinere götürdüm. Bir tane karma aşısı vardı o yapıldı, muayene edildi, zaten canavar gibi ama yine de sağlıklı olduğunu duyunca içim rahat etti. Ammaa, veteriner öyle bişey dedi ki, dün akşamdan beri içimde bir huzursuzluk...

Malum önümüz yaz, her yer yeşillendi, hava nemli, toprak nemli, bizim Kaymak pür neşe, bulduğu her ot öbeğinde debelenmeye bayılıyor.

Efendim konumuz KENE. Nasıl bi yaratıksa bu, ölmüyor kardeşim. Habire replikasyon bi direnç bir başkaldırı... Bu ne asiliktir. Her yıl ilaçlar canavarlaştıkça, keneler de canavarlaşıyor. Bana öyle geliyor ki bunlara uygulanan bi ilaçlar bunlara sadece spor yaptırıyor bakıyorsunuz hayvan seneye daha bi güçlenmiş kuvvetlenmiş. Neyse efendim dış parazit aşısı olarak kullanılan ense damlaları her yıl yenileniyormuş, hayvanı korurmuş. Ama bu da yetmezmiş. Şimdiyse karşımızda KENE SPREYİ. İnsanlar için. Kıyafetlerinize, yatagınıza, pencere kenarlarına, balkon kapısı girişine vs sıkıyorsunuz. Keneler giremesin diye.Şişeleri de pek bir uyduruk ama, inşallah korur...
Bir de kene çıkarma kiti diye bir şey var ki evlere şenlik...

3 yorum:

  1. güneye doğru uçamadım senin gibi; ama haftasonları sahile, fenerbahçe parkına filan gitmeyi şahsi ferahlamam için bir ibadet saymaya başladım artık. son gidişimde çimlerde mutlu mesut debelendikten ve yarım saat sonra popo nahiyemde başlayan çılgınca kaşınma, bir saat sonra bile geçmeyeyazdıktan sonra, bünyemi acayip bir korku sardı; "len acaba kenelendim mi" diye. eve döndük, "hayatım biraz daha aşağıya bakar mısın, kene var mı?" gibi utanç verici söylemlere bulanmış buldum kendimi. görünürde bir şey yok, ama korku bu; girdi mi çıkmıyor işte, keneden beter.

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Silgi, şimdi değil de, ben haziran gibi korkmaya başla derim. Hava nemlendikçe, ısındıkça uyanıyor bu hayvan. Böyle koca koca sinekler peydah olunca, toprak keneleniyor. Yine de dikkat etmek lazım!

    YanıtlaSil
  3. Sanırım dediğiniz gibi bu keneleri bu hale biz getirdik. Ben hatırlıyorum küçükken sokak köpeklerinden temizlerdik bu keneleri, hem birde zevk alırdık en çok keneyi kim bulacak diye oyun yapardık onu, ben çok keneli köpek beslemişimdir herhalde. sokakta bulduğum bütün köpekleri evimize toplardım annem ilk başta kızardı ama sonra dayanamaz tamam derdi köpeği bir güzel ilaçlardık. (hatta onuda unutmuyorum böle kırmızı bir toz halindeydi) sonra köpeği bir güzel yıkardık ederdik haydi köye koyunların başına orada ekmek elden su gölden yaşar giderlerdi. Ne kırımkongo bilirdik ne de başka bir şey ama ne yapsın o hayvancıkta geçim sıkıntısı içerisinde işte :)

    ps:abla benim blog yazılım üzerine hiç dikkatini çekmez diye vermiyordum ama reklemın iyisi kötüsü olmaz :)

    YanıtlaSil