30 Haziran 2009 Salı

SPESİFİK İNHİBİSYON



İnsanın hayat boyu çağrışım oyunu oynadığını söylemiştim. Sevgili neokorteksimiz, can sıkıntısından kelli, arada kendini güncelliyor, bir bakıyorsun eski bir dosya masada. Kapağı da tanıdık üstelik. Merak peşini bırakmıyor, açıyorsun. Harry Pottervari bir ışık dolduruyor odayı açılan dosyadan.

Bir bakıyorsun, içindekiler, sanki daha dün yazılmış!

Gıcır gıcır!

O kadar mı keskin olur detaylar...

Okumasan, çatlarsın... Çocukken sonunu bildiğimiz masalları ısrarla anlattırdığımız gibi, yaşanmışlıkların üzerinden geçmek, acı dolu bile olsa garip bir haz verir bize...

Belki, insan anılarla varolduğundandır. Yaşanmışlıkları ölçüsünde kendini kabul ettiğindendir. "Ne olursa olsun, bana ait" dediğimizdendir. Kendini bağışlayıp benimsemektendir. Emin olma isteğindendir belki... Onlar gerçektir, yaşanmıştır ve en önemlisi bize aittir.

Arada girip toz almakta fayda var...

Evet bugün sıkıcıyım...

4 yorum:

  1. Bence sıkıcı falan değilsiniz. İnsan bu anlarını blogta paylaşamayacaksa o blogun ne anlamı var :) Yaz, çiz, boz. biz toplumsal mesaj vermeye çalışmıyoruz. En azından ben kendimi böyle bir çaba içerisinde hissetmiyorum

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,yine bir ''büyülü'' yazı daha... Bilinmeyene olan meraklarımız,varolduğumuzdan beri peşimizi bırakmadığı gerçeği;belki de detayların keskinliği bilinçaltımızın gıcır gıcır anılarında gizli ,beklemediğimiz an bütün gerçek yaşanmışlığı ile karşımıza
    çıkıveriyor belki...Bilemiyorum.Bize ait olanları karşımızda net olarak görüyoruz.Ya bize ait olmayanları(?),karşımızdakinde
    bulduğumuzu sanıp,keşfetmenin hazzı ile yanılıp,büyünün kaybolması,soğumamız mı gerekiyor?

    Müsade ederseniz sizi arkadaş listeme eklemek istiyorum.
    Sevgiler,Cenk

    YanıtlaSil
  3. Birkan,kızma sevgili kardeşim :) Şaka bir yana, paylaşmak güzel,haklısın...

    Cenk, beklemediğimiz anda gerçeğin bütün yaşanmışlığı karşımıza çıkıverior, işte o an odayı o büyülü ışık dolduruyor...Hayatın benimle ciddi ciddi oynadığını düşünürüm bazen. Kimbilir... belki de öyledir.Beni arkadaş listene eklemenden mutluluk duyarım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Hayat bir tek sizle değil herkesle oynuyor ve onu sınıyor..

    YanıtlaSil